Müüdid tselluliidi kohta

Müüdid tselluliidi kohta

Müüdid tselluliidi kohta

Müüdid tselluliidi kohta

Sul on tselluliit? Sa ei ole üksi! Lausa 90 protsendil kõikidest naistest tuleb pidada võitlust apelsinikoorenahaga. Kuid sama levinud kui tselluliit ise on ka müüdid tema tekke ja olemuse kohta.

1. Tselluliiti põhjustavad kehas olevad  toksiinid — MÜÜT

Paljud poelettidel olevad kreemid ja tabletid lubavad kehast väljutada kurjajuurtest toksiine, kes sulle ebaühtlase naha pärast koledat peavalu valmistavad. Küll aga pole neil teaduslikku alust. Tselluliit tekib kui sinu kehas olev rasv tungib läbi kollageenikihi — nii muutub nahk ebaühtlaseks ja tekivad mügarikud. Kollageenikiht muutub nõrgemaks hormoonide, vähese aktiivsuse ja aeglase ainevahetuse tõttu.

2. Naistel rohkem tselluliiti kui meestel — TÕDE

meeste ja naiste kehades ladestub rasv erinevalt ning samuti erineb ka viis, kuidas nahk kinnitub. Naistel kinnitub nahk lihase külge peenikeste paralleelsete kiududena, meenutades madratsi konstruktsiooni. Igasugune rasv, mis naise kehasse koguneb, täidab kiududevahelised tühimikud, siis aga pundub nii, et seda on näha ka läbi naha. Meestel ladestub rasv ühtlase kihina, kuna lihast ja nahka ühendavad kiud on tihedalt põimunud.

3. Vanusega läheb asi aina hullemaks — TÕDE

Kui naine vananeb, toodab tema keha vähem östrogeeni, hormooni, mis aitab veresoontes sujuvat liikumist hoida. Madalam östrogeenitase = aeglasem ainevahetus, mis omakorda annab löögi kollageeni tootlikkusele.

4. Asi on geenides — TÕDE

Kui su vanaema ja ema kimbutab apelsinikoorenahk, siis on ka sinul suurem tõenäosus ohvriks langeda. Kui su geenid sind ei soosi, siis pea meeles, et need on vaid üks väike osa tervest puslest, kuhu kuuluvad veel näiteks ka toitumine ja treening.

5. Saledatel inimestel ei esine tselluliiti — MÜÜT

Ka naistel, kes on muidu saledad, tekib apelsinikoorenahk, kui nende sidekoed ning kiht naha ja nahaaluse koe vahel, mis on sama peen kui ämblikuvõrk, on väga järeleandlikud. Kehakaalu tõustes tuleb tselluliit lihtsalt veel enam esile.

6. Trenn aitab — TÕDE

Kõige parem meetod tselluliidist vabanemiseks on lihastreeningu, aeroobika ja madala rasvasisaldusega dieedi kombinatsioon. Lihastreening arendab lihaskonda ja kiirendab ainevahetust. See on aga kaalust allavõtmise seisukohast väga oluline. Kuna rasva saab põletada ainult hapniku kaasabil, on sportimisel väga oluline roll.

7. Kardiotreening -  parim rasvahävitaja? — MÜÜT

Kardiotrenn paneb küll rasva põlema, kuid selleks, et nahk tõeliselt pingule läheks on vaja jõutreeningut. Kindlasti ei muutu naised jõusaalis käies kõik sama muskulaarseks kui kulturistid, seega ei ole vaja treeningsaali peljata!

8. Õige dieet aitab — TÕDE

Madala rasvasisaldusega dieet vähendab naise organismis östrogeeni tootmist. Östrogeen kui tähtsaim naissuguhormoon aga soodustab rasva teket, eriti just nahaalustes ja rasvalademe piirkondades.

Seega on tselluliit täiesti tavaline rasv, kuid ladestub naistel lihtsalt teistmoodi. Sestap on sellest vabaneda äärmiselt raske ja mõnel puhul isegi võimatu. Märksõnadeks on trenn, õige toit, oma keha eest hoolitsemine - ehk TERVISLIKUD ELUVIISID.